Dotacje na wzornictwo przemysłowe

Dotacje na wzornictwo przemysłowe

CCG jest liderem w Polsce w zakresie dotacji na audyt wzorniczy - pozyskaliśmy dotacje na audyt wzorniczy dla prawie 50-ciu firm.

parallax background
 

CCG jest liderem w kraju w zakresie pozyskiwania dotacji na wzornictwo przemysłowe. Dotacje na wzornictwo przemysłowe to nie tylko nakłady na samo zaprojektowanie produktu czy audyt wzorniczy firmy. Dotacje na design dotyczą również inwestycji w park maszynowy konieczny do wdrożenia nowych produktów do oferty - dotacje te wynosić mogą do 3 milionów złotych

AUDYT WZORNICZY ZAKRES

Audyt wzorniczy składa się z analizy firmy w odniesieniu do:

  • Oferty produktowej/usługowej
  • Stosowanego modelu biznesowego
  • Wykorzystywanej technologii
  • Organizacji w firmie
  • Marketing i komunikacja w firmie
  • Rynku docelowego i Klientów
  • Trendów

Kluczową częścią audytu wzorniczego jest strategia wzornicza. Strategia wzornicza wskazuje:

  • Jakie nowe produkty warto wprowadzić
  • Jakie konieczne są zmiany w parku maszynowym czy technologii celem wdrożenia nowych produktów
  • Zakres zmian w zakresie marketingu i komunikacji w firmie
  • Zmiany w zakresie organizacji firmy i przebiegu procesów

AUDYT WZORNICZY METODOLOGIA

Każda szanująca się firma wzornicza ma własną metodologię, która jest w stanie łatwo określić. Pamiętać należy, że nie ma dwóch takich samych firm, więc nie ma również dwóch takich samych audytów, nie stosuje się do różnych firm identycznych narzędzi pracy.

Nie jest wskazane narzucanie sztywnej metodologii wykonawcy audytu wzorniczego, gdyż czasem przyniesie to odwrotny efekt od założonego

NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ PRZY WYBORZE FIRMY WZORNICZEJ

Przy wyborze firmy realizującej audyty wzornicze warto zwrócić uwagę na kilka faktów:

  • Dobre audyty wzornicze robią FIRMY ZAJMUJĄCE SIĘ PROJEKTOWANIEM PRODUKTÓW czyli żyjące z projektowania produktów. Audyty realizowane przez firmy konsultingowe są miernej jakości, często kwestionowane przez PARP, a niekiedy zrealizowane tak nieudolnie, że niemożliwe jest pozyskanie dotacji na wdrożenie dotacji na II etap tj. wdrożenie audytu wzorniczego
  • Ile osób na stałe zatrudnia firma realizująca audyt. W sytuacji, gdy firma audytorska zatrudnia projektantów wzornictwa do zrobienia kilku audytów to wypowiedzenie współpracy przez jednego czy więcej projektanta powoduje niemożność zrealizowania audytu
  • Ile firma ma wyróżnień w zakresie projektowania produktów – np. RED DOT, DOBRY WZÓR. Pamiętać należy, iż FIRMY UDAJĄCE FIRMY WZORNICZE nie mają żadnych nagród, gdyż nie projektują produktów
  • NAJWIĘKSZY BŁĄD PRZY WYBORZE FIRMY REALIZUJĄCEJ AUDYT WZORNICZY – KRYTERIUM 100% CENA. Błąd ten popełnia 90% firm konsultingowych – ponieważ jest łatwiej i bezpieczniej. Efekty – tani Wykonawca i kasa na audyt wyrzucona w błoto

FAKTY I MITY AUDYTY WZORNICZE

  • Audyty wzornicze są oceniane przez innych projektantów wzornictwa – FAKT. Eksperci w zakresie wzornictwa przemysłowego oceniają złożone projekty wzornicze
  • Wszystkie audyty wzornicze akceptuje PARP – MIT. Około 10-15% audytów jest odrzucanych tj. są tak skopane, że nie ma co w nich poprawiać.
  • Akceptacja przez PARP audytu wzorniczego jest jednoznaczne z uzyskaniem dotacji na II etap tj. wdrożenie audytu wzorniczego – MIT. W II etapie odpada około 40% wniosków, jedną z kluczowych przyczyn w tym zakresie są słabej jakości audyty wzornicze

AUDYT WZORNICZY – ZABEZPIECZENIE PRZEZ NIERZETELNYM WYKONAWCĄ

  • Weksel in blanco na wypadek odrzucenia audytu przez PARP – wówczas Wykonawca zwraca wynagrodzenie
  • Zaangażowanie do weryfikacji audytu wzorniczego projektanta wzornictwa – koszt to czasem kilkaset złotych, a ryzyko jest znacząco zmniejszone
  • Wysokie oczekiwania – audyt wzorniczy kosztuje od 60 do 130 tys. PLN. Za takie pieniądze wartość oczekiwać WYSOKIEJ JAKOŚCI AUDYTU WZORNICZEGO, KTÓRY REALNIE COŚ WNIESIE DO ROZWOJU FIRMY. Jeśli materiał jest miernej jakości to NIE JEST TO NORMALNE, ANI POWSZECHNE

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]